Recension av ECO lipbalm, Oliva

När jag för några dagar sedan sprang iväg till Apoteket, i desperat behov av någonting att smörja in mina läppar med, hittade jag det här läppbalsamed från Oliva. Varför inte? tänkte jag och plockade på mig ett. Efter att ha använt den non stop i fyra dagar känner jag att jag har tillräckligt med kött på benen för att göra en recension av det hela!



Resultatet: Färgen jag köpte heter "Röd med glitter", och visst har den ett litet sublimt skimmer i sig. Men eftersom jag avskyr glitter blev jag väldigt lättad.  Färgen är som jag förväntat mig skir, vilket är väldigt bra då man inte behöver vara extremt jättenoggrann vid appliceringen (speciellt bra då man inte gärna vill bära omkring på en spegel varje gång man behöver smörja in sina läppar).

Precis när man applicerat produkten känner jag hur torrheten försvinner och hur läpparna blir mjuka och trevliga, men detta är inte något bestående. Trots att läppbalsamet inte innehåller några mineraloljor upplever jag att mina läppar blir "beroende" av återfuktskicken. Detta upplever jag dock mer eller mindre av alla återfuktande läppprodukter jag testat, så det drar inte ner betyget fullkomligt. Men jakten på det där perfekta återfuktande mjukgörande läppceratet fortsätter. Tipsa gärna!



Upplevelsen:
Det första som slog mig när jag testade produkten första gången är att själva balsamet är luktfritt (eller så gott som åtminstone; den väldigt svaga doften är inte är något man lägger märke till, d.v.s. om man då inte trycker ner näsan i balsamet). För mig är detta något väldigt positivt då jag inte omedvetet slickar mig om munnen!

Konsistensen är i mitt tycke helt perfekt, är lätt att applicera utan kladd och sjunker delvis in läppen. Också på själva läppen känns glosset bekvämt, inte alls sådär smetigt och obehagligt en del gloss och läppbalsam har en tendens att kännas. Det är också en produkt som är flytande i sitt naturliga tillstånd, därför "smälter" det inte i fickan som det klassiska "Lypsyl"-en gör.

Balsamet sitter på plats i två timmar ca på mina läppar, sedan behöver jag smeta på ett lager till.

Förpackningen: Själva förpackningen är trevligt utformad, tycker jag, i en praktisk klämtub med en applikator i plast. Så mycket smidigare och mer hygieniskt än att förvara sitt läppbalsam i en liten burk, eller i en vanlig cylinderformad förpackning!

Designen har jag heller inget att klaga på, olivgrönt tillhör mina favoritfärger dessutom. Trevligt trevligt! Och vad gäller mängden produkt som man pressar ut blir det precis lagom, alla gånger. Stort plus vad gäller förpackningen d.v.s!




Slutsats: En helt okej produkt!

Kostnad: 59 kr på Apoteket
Mängd: 10 ml

Mitt betyg: 3.5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0