Gammal EOTD

Denna make gjorde jag för ett tag sedan. Ljuset var tyvärr urkasst, så färgerna poppar inte lika mycket som de gjorde i verkligheten.

Jag har använt mig av den lila ögonskuggskvartetten från H&M och lagt på själva locket. I globlinjen har jag tagit två av de mörkaste ögonskuggor jag äger, Carbon från MAC och den mörkaste gråbruna skuggan i Viva la Divas Mix and Match Eyebrow colour. När jag gör sådana här tyngre maker är det ett måste för mig att använda en slags primer. I det här fallet har jag använt en s.k. paint, från Trucco. På så sätt blir det lite mer pop i skuggorna, och de fäster bätte. Ingen skugga som lägger sig i veck framåt eftermiddagen alltså!







Produktlista:

Bas:
Concealer - Viva la Diva, 3 in oneConcealer
Foundation - L'oreal Paris, True Match Foundation
Puder - IsaDora, Mineral compact powder
Rouge - Trucco, One Blush Blossom

Ögon:
Primer - Trucco, Longwear Paints Plum Pop
Eyeliner - essence, Eyeliner  Pen
Ögonskugga globlinje - MAC, Carbon. Viva la Diva, Mix & Match Eyebrow colour
Ögonskugga inre 1/3 av locket - H&M, skugga nummer 2 i Boudoir Dreams-paletten.
Ögonskugga yttre 2/3 av locket - H&M, skugga nummer 4 i Boudoir Dreams-paletten.
Nedre fransrad - MAC, Eyeshadow Carbon
Brynskugga - Viva la Diva, Mix & Match Eyebrow colour
Bryngelé - essence, lash and brow gel mascara
Mascara - Mayelline, Great lash mascara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0